راهنمای خسارت بیمهنامههای آتشسوزی

مدارک لازم برای تشکیل پرونده خسارت آتشسوزی
– اعلام خسارت توسط بیمهگذار یا ذینفع بیمهنامه
– ارایه گزارش حادثه از مراجع ذیصلاح
– تصویر کارت ملی و صفحات شناسنامه
– تصویر اسناد مالکیت یا اجارهنامه
– کپی پروانه فعالیت در خسارتهای صنعتی، غیرصنعتی و انبارها
*وظایف بیمهگذار در صورت وقوع حادثه
– اعلام حادثه حداکثر ظرف مدت پنجروز از وقوع آن
– اعلام کیفیت حادثه، فهرست اشیای نجات داده شده، محل جدید آنها و مبلغ تقریبی خسارت حداکثر ظرف 10روز از زمان وقوع حادثه
– اقدامهای لازم در موقع یا بعد از وقوع حادثه برای جلوگیری از توسعه خسارت
– بدون اجازه بیمهگر در کالا یا محل بیمهشده تغییری ایجاد نکند که تعیین علت حادثه یا ارزیابی خسارت را دچار اشکال کند، مگر آنکه تغییرها برای تقلیل خسارت یا رعایت منافع عمومی ضروری باشد.
– ارایه فهرست اموال موجود در روز حادثه، فهرست اموال ازبین رفته و آسیب دیده و در صورت درخواست بیمهگر، بهای آنها قبل از تاریخ حادثه حداکثر تا 15 روز بعد از وقوع حادثه
– هرگونه مصالحه یا سازش با مقصران حادثه و اعلام رضایت به آنها بدون اطلاع و کسب مجوز کتبی از بیمهگر در زمان وقوع حادثه و حتی بعد از آن، ممنوع است.
مدارک لازم برای تشکیل پرونده خسارت طرحهای کوثر و نسیم
1- تصویر دفترچه تکمیل شده (فرم پیشنهاد)
2- ارایه اصل و تصویر سند مالکیت یا اجارهنامه محل بیمهشده
3- ارایه اصل و تصویر مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه
4- ارایه گزارش مراجع ذیصلاح بنابر نوع حادثه (گزارش آتشنشانی، هواشناسی، آگاهی و …)
5- ارایه شماره حساب شبای بانکی به نام بیمهگذار
6- ارایه برگه رضایت محضری یا تکمیل برگه مفاصاحساب قبل از مرحله دریافت خسارت
7- تنظیم سند واگذاری حقوق بیمهگذار به بیمهگر در دفاتر اسنادرسمی در صورت وجود مقصر (متن مربوط توسط واحد پرداخت خسارت در اختیار بیمهگذار قرار خواهد گرفت.)
8- تهیه هرگونه اسناد و مدارک لازم برای تکمیل و جمعبندی پرونده (در صورت نیاز توسط واحد پرداخت خسارت اعلام خواهد شد.)
مدارک لازم برای تشکیل پرونده خسارت طرح اصناف
1- تصویر دفترچه تکمیل شده (فرم پیشنهاد)
2- ارایه اصل و تصویر سند مالکیت یا اجارهنامه محل بیمهشده
3- ارایه اصل و تصویر مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه
4- ارایه گزارش مراجع ذیصلاح بنابر نوع حادثه (گزارش آتشنشانی، هواشناسی، آگاهی و …)
5- تصویر پروانه فعالیت یا جواز کسب
6- ارایه شماره حساب شبای بانکی به نام بیمهگذار
7- ارایه برگه رضایت محضری و یا تکمیل برگه مفاصاحساب قبل از مرحله دریافت خسارت
8- تنظیم سند واگذاری حقوق بیمهگذار به بیمهگر در دفاتر اسنادرسمی در صورت وجود مقصر (متن مربوط توسط واحد پرداخت خسارت در اختیار بیمهگذار قرار خواهد گرفت.)
9- تهیه اسناد و مدارک لازم برای تکمیل و جمعبندی پرونده (در صورت نیاز توسط واحد پرداخت خسارت اعلام خواهد شد.)
فرایند و گردش کار پرداخت خسارت
1- اعلام کتبی خسارت از طرف بيمهگذار طبق فرم مربوط
2- ثبت و تشکيل پرونده خسارت توسط بيمهگر
3- جمعآوری مدارک اوليه برای تشکيل پرونده و بررسی آن
4- تعيين و اعزام کارشناس به محل خسارت (در صورتيکه خسارت جزو تعهدات بيمهگر باشد.)
5- رسيدگی و ارزيابی خسارت پس از کارشناسی و تکميل مدارک و تعیین حدود تعهدات بیمهگر
6- محاسبه خسارت
7- صدور حواله خسارت
8- تکمیل فرم مفاصاحساب توسط بیمهگذار
9- پرداخت خسارت در وجه بیمهگذار، ذینفع یا نماینده قانونی وی
بيمهنامه داخلي
بيمهنامه داخلي در این بیمهنامه مبدا و مقصد [...]
بیمهنامه بینالمللی
بیمهنامه بینالمللی در این بیمهنامه محمولههای وارداتی، صادراتی [...]
خطرهای تحتپوشش بیمهنامه آتشسوزی
خطرهای تحتپوشش بیمهنامه آتشسوزی خطرهای اصلی خطرهای اصلی [...]
راهنمای خسارت بیمهنامههای آتشسوزی
راهنمای خسارت بیمهنامههای آتشسوزی مدارک لازم برای تشکیل [...]
طرح اقساطی ویژه شاغلان آجا، ناجا و بازنشستگان نیروهای مسلح
طرح اقساطی ویژه شاغلان آجا، ناجا و بازنشستگان نیروهای مسلح [...]
طرح اصناف 1 و 2 (ویژه واحدهای صنفی)
طرح اصناف 1 و 2 (ویژه واحدهای صنفی) [...]
طرح کوثر 1 و 2 (طرح جامع خانه و خانواده)
طرح کوثر 1 و 2 (طرح جامع خانه و خانواده) [...]
بیمهنامۀ آتشسوزی انبارها
بیمهنامۀ آتشسوزی انبارها مکانهای عمومی و خصوصی که در [...]
بیمهنامۀ آتشسوزی واحدهای صنعتی
بیمهنامۀ آتشسوزی واحدهای صنعتی در این بیمهنامه مراکزی مثل [...]